Cara Nak Buat Roti Jala Dan Kuah Kari

Resepinya sangat simple jadi sesuailah dengan saya yang. Tapi kalau di sangai dan kisar sendiri pasti lebih lagi lah wanginya.


Cara Membuat Roti Jala Kuah Kari Yang Bisa Anda Coba

Masih dalam kepenatan kerana tiba dari Kota Bharu pun sudah hampir pukul 230 pagi.

. Tekan atau hentakkan guna gelas plastik yang lain. Roti jala bagaikan crepe masyarakat Melayu. Tapi dek dah lama nak makan lontong dengan kuah lodeh yang sedap terpaksa lah saya masuk ke dapur dan memasaknya sendiri.

Semalam saya memasak kuah lodeh untuk berbuka puasa hari pertama saya berpuasa enam. 1288 Followers 394 Following 27 Posts - See Instagram photos and videos from Abdou A. Daun kari 3 tangkai.

Panaskan minyak dan ambil sedikit bihun yang dah disira dengan gula. Kemudian goreng udang separa masak. Membuat roti jala bagaikan satu seni kerana lenggok tangan semasa menggunakan acuan.

Lumur udang yang dibersihkan tadi dengan sedikit kunyit dan garam. Ulang langkah 1 6 hingga adunan habis. Saya ada jugalah tidak mengikut resepi sedikit sebanyak iaitu menggunakan serbuk ketumbar dan jintan yang telah siap dikisar.

Kalau nak tengok resepi Kuah Kacang Berdaging yang telah berpuluh tahun saya guna boleh klik di SINITapi hari ini saya guna resepi blogger popular Kak Jee yang merupakan resepi turun temurun keluarga beliau yang memang berniaga Satay Majid dan Satay Anika yang sangat famous satu ketika dulu. Lapisan kuning yang nipis dan berlubang-lubang kemudiannya digulung dan dimakan dengan kari atau kuah kacang. Masukkan daun kari asam keping dan serbuk kari.

Masak air gula hingga gula larut. 2 sudu kecil serbuk kari Aji garam dan gula Asam keping 2 keping. Satu cara nak menghasilkan rendang yang sedap ialah dengan menggunakan bawang yang banyak serta santan yang banyak terutamanya santan segar.

Tumiskan bahan kerisik cili bawang merah bawang putih dan halia sampai naik bau. Goreng sehingga kembang kemudian terus masukkan ke dalam gelas plastik. Kemudian angkat dan toskan.


Resep Roti Jala Kuah Kari Ayam Oleh Tyara Bellia Cookpad


Resep Roti Jala Kuah Kari Daging Sapi Yang Enak


Resep Roti Jala Kari Ayam Masak Tanpa Santan Halaman All Kompas Com


Cara Membuat Roti Jala Kuah Kari Yang Bisa Anda Coba

No comments for "Cara Nak Buat Roti Jala Dan Kuah Kari"